4 sep. 2018 | Door: Pascal Vleugels
Zó veel “hot leads” lever je af aan je ondernemers
De ondernemers op je bezoekerswebsite zijn ruimschoots vertegenwoordigd. Zij zijn het hart van jouw destinatie. Zonder de ondernemers ook geen activiteiten en evenementen. Logisch dus dat zij een prominente rol innemen op jouw website. Maar wat levert zo’n vermelding nu eigenlijk voor hen op? Met het Citynavigator Statistiekendashboard kun je jouw ondernemers in 1 oogopslag laten zien, wat hun vermelding heeft opgeleverd.
Zo vaak wordt een ondernemer als suggestie aangedragen
De gemiddelde bezoeker op jouw bezoekerswebsite is op zoek naar een dagje uit. Door middel van uitgekiende landingspagina’s op thema of bezoekdoel, worden activiteiten, horeca en evenementen als suggesties aangeboden. Iedere keer dat er een evenement, café of museum als suggestie wordt getoond, zet je jouw ondernemer als het ware in de spotlight.
Indien een bezoeker ook nog daadwerkelijk doorklikt naar de pagina over de activiteit, dan heb je te maken met een echt geïnteresseerde bezoeker! Dat is natuurlijk een complimentje voor de ondernemer!
Met het Citynavigator Statistiekendashboard kun je in 1 oogopslag zien hoe vaak de pagina van de ondernemer daadwerkelijk bekeken wordt.
1. Paginaweergaven
Het aantal keren dat detailpagina van een ondernemer is bekeken. Dit is letterlijk het aantal keren dat de pagina is geopend. Als één bezoeker de pagina meerdere keren heeft bekeken, dan worden al deze bezoeken meegeteld.
2. Unieke paginaweergaves
Het aantal unieke keren dat de detailpagina van een ondernemer is bekeken. Indien een bezoeker de pagina meerdere keren heeft geopend, wordt dit maar als 1 keer geteld.
3. Apparaten
Op welk apparaat wordt de pagina bekeken. We maken onderscheid tussen een desktopcomputer (of laptop) en tablet (bijv: iPad) en een mobiele telefoon.
Zo vaak lever jij een “hot lead” af aan je ondernemers
Op de detailpagina van een ondernemer zijn altijd de contactgegevens aanwezig in de vorm van een adres, telefoonnummer of website-adres. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om een echte call-to-action button te plaatsen.
Deze call-to-action button kan een directe link zijn naar een reservering, programma-overzicht of speciale website.
Iedere keer dat er op een van de mogelijke contactmogelijkheden wordt geklikt, lever je eigenlijk een “hot lead” af aan je ondernemer…
In het Citynavigator Statistiekendashboard maken we deze “hot leads” inzichtelijk. De volgende contactmogelijkheden kun je inzien in de rapportage:
- Call to action button
- (dit kan een e-mail, telefoon, hyperlink of download zijn)
- Stuur een e-mail
- Bel het telefoonnummer
- Bezoek de website
- Plan je route
- Download de bijlage
- Bekijk een van de social media kanalen van de ondernemer
Per ondernemer kun je nu dus zien hoe vaak er een doorverwijzing is geweest naar zijn eigen website.
Sociaal bereik
Sociale media zijn niet meer weg te denken in het huidige internetlandschap. Er wordt veel gedeeld en doorgestuurd, ook vanaf de pagina van de ondernemer op jouw website. Door middel van de Social Sharing buttons kan de pagina eenvoudig gedeeld worden via de meest bekende kanalen, zoals: Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn en Whatsapp.