Reviews: Onmisbare hulp bij aankoopbeslissing

23 mrt. 2016 | Door: Pascal Vleugels

Reviews: Onmisbare hulp bij aankoopbeslissing

We weten uit onderzoek en ervaring dat de huidige online consument steeds meer onderzoek doet bij een online aankoop/beslissing. Op basis van ervaringen van anderen wordt een meer gedegen beslissing genomen. Die ervaringen worden gelezen op review-sites, als reacties bij producten en op sociale media.

Welke online bronnen worden gebruikt om tot een aankoopbeslissing te komen?_
_Bron:
Google Consumer Barometer

Onlangs publiceerde Pretwerk een artikel over de invloed van reviews op de recreatiebranche. Hierin worden ook een aantal praktische tips & tricks gegeven over hoe om te gaan met al deze reviews op de diverse platformen.

Welke vormen van reviews kennen we

Binnen Citynavigator bieden we een aantal vormen van reviews aan:

  1. Comments
  2. Sterren-rating
  3. Likes
  4. Labelling
  5. Tonen van externe reviews

Bovenstaande type reviews worden grotendeels in het Open Data Platform opgeslagen (User Generated Content), maar in sommige gevallen kan het nuttig zijn om juist een algemeen bekende onafhankelijke bron als review-platform aan te bieden (Wie kent niet het verhaal van: Wij van WC-eend, adviseren WC-eend). Daarom bieden we ook de mogelijkheid tot het koppelen van de meest bekende review-sites:

Koppelen van externe review-site in het Open Data Platform

Op het moment dat in het Open Data Platform (ODP) de review-link wordt ingevoerd, wordt automagisch het juist logo getoond aan de voorzijde van de website. Tevens kan er een beschrijvende tekst toegevoegd worden, om de bezoeker te informeren over de aanbieder.

Voorbeeld van invoer in ODP

Pascal Vleugels
Bekijk profiel