31 mrt. 2016 | Door: Pascal Vleugels
Nieuw logo voor Citynavigator
Om klaar te zijn voor de toekomst en naast Insiders Online een duidelijke merkstrategie te kunnen voeren, is er een nieuw logo ontwikkelt door ons innovatielab. Het innovatielab bestaat uit studenten en afstudeerders die gezamenlijk aan uitdagende concepten en projecten werken.
Voor Citynavigator zijn zij aan de slag gegaan om een nieuw logo vorm te geven.
De voorbereiding
In eerste instantie zijn er verkennende schetsen gemaakt om het bestaande logo minimaal aan te passen om geen merkwaarde te verliezen.
Gedurende deze verkenning is voortdurend gekeken naar de relatie met het Insiders-logo als moeder-dochter relatie. Op basis van opgestelde kernwaarden is het innovatielab tot de conclusie gekomen dat een volledig redesign van het logo de beste keuze is om tot een goed eindresultaat te komen.
Evolutie van het Citynavigator logo
[VIDEO]
Eerste schetsen
Op basis van diverse sessies zijn een aantal schetsen verder gedigitaliseerd en uitgewerkt. Uiteindelijk is gekozen voor een uitwerking in de vorm van een ‘pin’ of ‘marker’ om de relatie met de toeristische sector te benadrukken.
Lettertype
Na de vorm is er een studie naar het lettertype-gebruik opgezet. Het font moet herkenbaar zijn, zakelijk, maar ook erg goed leesbaar.
Kleurenpalet
Na de vorm het het font, is het onderzoek naar het juiste kleurenpalet gestart. Herkenbaar, natuurlijk en in harmonie met het kleurenpalet van Insiders zijn als uitgangspunt genomen.