26 jun. 2018 | Door: Pascal Vleugels
Hoe kun je ondernemers op je website extra in het zonnetje zetten
In onze 2-wekelijkse Citynavigator Update mailing vroegen we onze partners hoe zij hun ondernemers extra in het zonnetje zouden willen zetten op de website. In dit artikel vind je de resultaten van de vragenlijst en de acties die we nu aan het voorbereiden zijn.
Het kan voorkomen dat je bepaalde ondernemers op de website in het zonnetje wilt zetten. Of dat je ze stiekem “belangrijker” vindt dan andere ondernemers.
We zijn aan het onderzoeken hoe we dat het beste kunnen doen en wat jij graag zou willen. Dit doen we onder de noemer: “Promotions”.
Hoe zou het kunnen werken:
In het Open Data Platform (ODP) maak je een nieuwe “promotie” aan. Dit kan bijv. brons, zilver, goud zijn. Iedere promotie heeft een bepaalde “waarde”. Vervolgens koppel je de promotie aan een locatie/evenement in ODP. De waarde van de promotie zorgt voor de sortering in de overzichten. Hoe groter de waarde, des te belangrijker.
De volgende mogelijkheden worden het meest gewaardeerd:
1: Uitgelichte tegels in de overzichten
Een ondernemer met een promotie, kan een afwijkende vormgeving krijgen, waardoor deze meer opvalt. Bijvoorbeeld door een achtergrondkleur, of speciaal labeltje.
De grootste voorkeur werd uitgesproken om ondernemers in de overzichten uit te lichten. Door middel van een opvallende tegel, of een extra visueel elementje kunnen “belangrijke” ondernemers onderscheidend worden getoond.
2: Speciale pop-up op de kaart
Op de kaart kan de pop-up van een ondernemer (met een promotie) voorzien worden van een extra opvallend element of uitstraling.
De visuele onderscheiding ten opzichte van andere ondernemers kan ook doorgetrokken worden op de kaart. Ondernemers met een promotie “zien er anders uit” dan ondernemers zonder een promotie.
3: Toon alleen ondernemers met promotions in een overzicht
Op dit moment kun je al overzichten maken op basis van tags of markers. Maar zou het niet interessant zijn om dit ook op basis van promoties te doen? Zo kun je (bijvoorbeeld) op de homepage “betaalde” posities maken voor ondernemers met een promotie.
4: Meer opvallende punaise op de kaart
Op de interactieve kaart krijgen de punaises van een ondernemer (met een promotie) een meer opvallende uitstraling.
Overige inzichten
- Alleen beheerders van het Open Data Platform mogen “promoties” aanmaken
- Niet alleen ODP-informatie, maar ook content en blogs dienen “gepromoot” kunnen worden
- De POI detailpagina van een ondernemer (met een promotie) mag er anders uitzien
- Promoties zijn “betaalde” vermeldingen. Ik regel zelf de betalingen en administratie (of verwerk dat in een andere contractvorm)
- Promoties zijn “betaalde” vermeldingen, maar hoeven niet direct online betaald te kunnen worden
In ontwikkeling
Op dit moment zijn wij druk bezig om de eerste stappen te maken op basis van alle wensen. Het aanmaken van “Promoties” is reeds als module aanwezig in het Open Data Platform.
Voorbeeld van promotie in het Open Data Platform
De vervolgstap is het beschikbaar maken van de “Promoties” in de API en een afwijkende vormgeving implementeren in de website. We houden je op de hoogte!